Berita Harian: Mutakhir

Thursday, January 20, 2011

Isu Interlok: HRP demo di program Thaipusam PM

Isu Interlok: HRP demo di program Thaipusam PM

Beberapa anggota Parti Hak Asasi Manusia (HRP) ditahan pagi ini dalam satu demonstrasi yang bertukar liar di tapak sambutan Thaipusam di Batu Caves.

Sambutan berkenaan dihadiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pagi ini.

Lebih 20 orang anggota polis mula bertindak ke atas kumpulan berkenaan yang mengadakan demonstrasi itu bagi memprotes buku teks sastera Interlok. - Malaysiakini

Camni je la, oleh kerana korang ni tak reti nak berbincang elok2 elok la kene tangkap. Duduk lokap sehari dua. Jangan la terlampau kurang ajar! Di majlis AGAMA derang sendiri pun derang buat kecoh! Inikah pejuang orang INDIA? Baca dulu buku tu, jangan nak terus bakar sebab ada tulisan PARIAH! Bodoh tak habis! Kerajaan dah bagi ruang besar untuk memberi penjelasan. Buku itu bukan mengutuk kaum INDIA, ia menceritakan bagaimana indah nya negara kita yang tidak mengamalkan sistem KASTA.

Ayoyo, bagus la tu, tangkap je. Orang tak reti bahasa. Susah nak bawak bincang. Ini semua ada dalang di belakang derang ni. Nak politikkan semua nya. Lepas ni jumpa TAIK dalam KUIL pun nak tuduh orang ISLAM dan nak plitikkan. Macam2 la korang ni. Gantung ayam la, simbah cat la, siapa punya angkara? Nak menunding jari kepada UMNO? 1 jari menunding kepada UMNO beratus jari boleh menunding kepada PKR, PAS dan DAP sendiri. Orang bukan tak tau CARA SAMSENG PAKATAN RAKYAT!

Yang Ikhlas,