Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, January 26, 2011

Lee Kuan Yew Terus Hina Malaysia. Singapore Bagus Sgt Ke?


Lee Kuan Yew cina tua babi ni amat lantang menghina negara kita. Aku harap D.S. Najib memikirkan semula hubungan dengan SINGAPORK ni. Jika ada kerjasama pun pastikan kelebihan untuk negara kita, tolonglah jangan jadi kuda tunggangan SINGAPORK macam Pak Lah dulu. Jika ini terjadi, aku rasa baik kasik pemerintahan negara kat DAP je.

Kedaulatan kita perlu di jaga. Jangan biarkan orang mengutuk kita lepas tu nak buat hubungan dengan kita pulak. Amat kurang ajar! Lee Kuan Yew begitu SOMBONG dengan kejayaan SINGAPORK, dia memang dah berjaya. Kita tak nafikan kejayaan SINGAPORK, tapi janganlah disebabkan mereka berjaya, mereka boleh mengutuk kita sesuka hati. Siap buat buku lagi!

“Kesemua saudara-mara saya di Kuala Lumpur telah berhijrah ke Australia, mereka telah putus asas. Tetapi kami berada di Singapura dan kami berhasrat untuk kekal di sini,” kata Lee.

Putus asa? Putus asa sebab tak berjaya "MENAKLUK" Malaysia? Melayu di SINGAPORK tidak macam di Malaysia, mereka bukan MELAYU lagi, mereka ialah "ORANG SINGAPORE". Di SINGAPORK hanya ada dua bangsa, iaitu BANGSA CINA dan BANGSA SINGAPORE. Selain orang CINA di sana, mereka ialah ORANG SINGAPORE. Tapi kami di sini lain beb, kami berpegang pada sejarah. Kami boleh hidup amat sejahtera.

Yang kata Malaysia ni macam2 hanya pembangkang, tapi hakikatnya kami di sini tiada masalah. Kami boleh pergi ke mana2 tanpa risaukan hal bangsa kami. Kami boleh sama2 berniaga, bekerja dan belajar. Kami boleh beribadat dengan perlu rasa risau. Tiada siapa menghalang. Malaysia jauh lebih baik dari SINGAPORK jika kita betul2 menilai dengan teliti.

Kita tidak menindas sesiapa. Kelebihan pada MELAYU, sudah pasti, sebab kami ialah majoriti, sama je macam di SINGAPORK, CINA di utamakan. Tetapi walaupun kelebihan pada MELAYU, kita tidak pula menidakkan HAK BANGSA LAIN! Begitu juga dengan HAK AGAMA LAIN! Ini lah yang di cemburui oleh SINGAPORK!

Aku harap D.S. Najib mengajar SINGAPORK ni dengan langkah pertama, iaitu meneruskan kembali PROJEK JAMBATAN BENGKOK yang di ilhamkan oleh TUN Mahathir dulu. Pak Lah sebagai PM AMARAN takut nak melawan RAKAN GOLF nya dari SINGAPORK, jadi D.S. Najib perlu tunjukkan kepada SINGAPORK bahawa kita ialah negara berdaulat dan tidak boleh di permainkan.

Teruskan JAMBATAN BENGKOK, dan kaji semula hubungan dua hala dengan SINGAPORK. Mereka ialah sebuah negara yang KEDEKUT dan hanya mementingkan diri mereka sendiri sahaja, bukan aku kata TUN M kata. Siapa yang lebih tahu hal SINGAPORK ni dari TUN M.

Yang Ikhlas,