Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, January 5, 2011

Mat Zain Datang Membantu Peliwat.

Macam wonder pet pulak, tiba2 ia muncul datang membantu PELIWAT TEGAR ANWAR IBRAHIM. Orang itu ialah Datuk Mat Zain Ibrahim bekas Ketua CID K.L. Dia ni kata ada bukti pembohongan ujian DNA pada kes LIWAT Anwar pada tahun 1998 dulu. Soalan nya kenapa tiba2 lak dia ni muncul membantu? Berapa juta dia dapat? Atau adakah dia di ugut Anwar Ibrahim? Atau Anwar Ibrahim dah jadi rakan liwat dia? Tah la, banyak persoalan.

Apa pun rakyat kene berfikir, kita ada dua pihak yang bercerita. Satu, pihak Anwar yang sedaya upaya cuba membuktikan dia tak bersalah dan kita ada pihak kedua yang menunjukkan bukti2 yang Anwar memang kaki liwat. Bukan kaki dia yang liwat, tapi paham2 la. Di pihak yang menuduh ni, mereka ada saksi2 terdekat dengan Anwar. Mereka di kalangan orang yang rapat dengan Anwar, kalau kata budak2 sekarang ni leh ciom molot la. Di pihak yang menafikan, mereka bawak orang2 yang dulunya tak dengar pun nama2 mereka. Orang2 yang macam magik tiba2 ujud. Peguam Anwar sendiri dulunya salah sorang yang lantang meminta kerajaan mengambil tindakan tegas kepada Anwar dalam kes liwat 1998 dulu. Jadi rakyat boleh fikir sendiri.

Bagi umat Islam pulak, korang tak hairan ke, kenapa Anwar begitu takut untuk bersumpah? Dr Asri sendiri juga dulu telah menasihatkan Anwar untuk bersumpah bagi membersihkan nama nya. Tapi sehingga sekarang pernah ke Anwar Ibrahim bersumpah? Kenapa begitu takut? Jadi fikir2 lah yer. Jika Anwar berani bersumpah, aku sendiri akan timbul keraguan pada tuduhan tu. Dan mungkin aku akan bersetuju mengatakan itu satu perangkap yang di pasang untuk Anwar. Tapi adakah Anwar berani bersumpah? Jangan main2 sumpah2 ni kawan, dapat bayaran CASH ooooo. Ada beran ke?

Rakyat jangan tertipu dan mudah percaya dengan apa yang cuba di buktikan. Guna otak masing2, jangan guna kepala lutut. OK?

Yang Ikhlas,