Berita Harian: Mutakhir

Thursday, February 10, 2011

Cakap Sapa Kita Nak Percaya? Chow atau PDRM?



Rakyat Malaysia bebas untuk membuat laporan tentang apa sahaja kepada pihak polis. Ini negara bebas. Tapi ingat, jika anda membuat aduan palsu, tunggu la balasan nya.

Dalam kes sorang CINA MENGANDUNG Chow Soo Meng yang mendakwa dia di rompak dan di tampar oleh anggota PDRM dan geriji kedai nya di potong PDRM ni nampak meragukan. Trend sekarang ni biasa la, kalau ada je jalan, pasti mereka2 ni mendapatkan "nasihat" dari ahli politik. Dan orang politik terutama pembangkang ni biasa la, semua di jadikan isu. Maklumla, ketandusan isu.

Pihak PRDM telah membuat penjelasan, rupanya NYONYA ni di syaki menjual barangan yg lari dari cukai dan membuat keuntungan haram. Dia di tangkap dan di rujuk kepada pihak KASTAM. Memang la barang dan wang dia kene rampas untuk siasatan. Lepas tu pulak, NYONYA ni tak nak bukak pintu kedai bila di minta oleh pihak polis, memang la kene potong! Tak salah kenapa takut?!?! Soal dia kene tampar tu, boleh caya ke? Lagi satu dia kata hilang RM20 ribu, polis sahkan wang rampasan hanya RM16 ribu. Korang cuba tengok gambar kedai dia tu, kedai kecik molek boleh ada cash hampir RM16 ribu! Berniaga apa? Jual topup boleh kumpul sehari RM16 ribu sehari? Lagi satu dia kata polis rampas 6 botol minuman keras, boleh ke kedai jual topup jual arak?

Sekarang ni, cakap sapa korang nak percaya? Kes Perempuan CINA ni penuh dengan keraguan. Janganlah nak politikkan isu ni. Perempuan mengandung ni pun bukan boleh percaya sgt. Kalau kita percaya semua org tuduh, habis la kucar kacir.

Lihat gambar tu dan fikirkan.

Yang Ikhlas,