Berita Harian: Mutakhir

Monday, February 14, 2011

Dr Asri Galakkan Pembrontakan Seperti Di Mesir?!?!

Dr Asri: Tidak mustahil kuasa rakyat berlaku di M'sia

Bekas Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainol Abidin berkata tidak mustahil kuasa rakyat yang menumbangkan Presiden Hosni Mubarak di Mesir berlaku di Malaysia jika penduduk negara ini tidak tahan dengan kekangan dan penindasan. - Malaysiakini

--------------------------------------------

Dr Asri dulu aku suka dgr ceramah2 dia ni. Bagus dan mengikut lunas2. Tapi sejak kebelakangan ini, dia dah lain dan membuatkan aku menyampah dengan statement2 dia. Korang boleh baca ayat dia kat atas tu. Banyak lagi boleh di baca di Malaysiakini. Tapi dari ayat sikit atas tu pun korang dah boleh fikir. Apa motif dia mengeluarkan kenyataan seperti itu?

Dia sebagai seorang pendakwah, wajarkah mempromosikan budaya2 ganaz seperti itu? Dan aku kenal Dr Asri ni, jika di tanya dia balik hal ini, dia akan memutarbelitkan kenyataan nya. Mesti dia kata dia tak galakkan tapi hanya kata "TAK MUSTAHIL".

Tak payah la nak berdalih wahai ostat asri. Inilah orang nya dulu bukan main mengkritik cara PAS berceramah sehingga orang PAS menggelar Dr Asri sebagai BAPAK SETAN dan Dr Asri juga begitu hebat mengajak Anwar untuk bersumpah dalam kes liwat nya. Tapi sekarang nampak nya dia dah tukar angin dan menjadi PENJILAT BUNTOT ANWAR!

Ayat dia di atas tu "RAKYAT MALAYSIA TIDAK TAHAN DENGAN KEKANGAN DAN PENINDASAN" ini apa jenis penipu ni? Kekangan dan penindasan? Sapa yang mengengkang? Sapa yang kene tindas? Apa punyer dol la ostat asri ni.

Kekangan? Mungkin Ostat Asri lama tak bukak Malaysiakini atau Harakahdaily atau Malaysianinsiders. Itukah yang di namakan kekangan? Ostat Asri juga mungkin lama tak surf Youtube atau Facebook atau Twitter. Itukah kekangan?

Penindasan? Siapa yang tertindas? Aku tgk di negara kita ni ORANG CINA yang byk menindas kaum lain. Pergi tengok kilang2. Kalau Melayu kerja amacam. Pergi tengok kedai2 CINA yang ada Melayu kerja. Mungkin Ostat Asri ni duduk dalam Masjid je kut.

Orang2 CINA menindas Orang Melayu dengan cara yang kadangkala Orang Melayu sendiri tidak nampak atau perasan. DI kilang2, sapa yang kerja di bahagian OPERATOR? Siapa pulak kerja di PEJABAT?

Ada otak fikir, ada mata tengok. Jangan main api, aku hilang hormat dgn Ostat Asri ni. Sangat2 busuk hati. Dan sukakan keganasan. Elok dan sesuai sgt berada dalam Pakatan rakyat. Satu lagi koleksi OSTAT BENGONG dalam Pakatan Rakyat.

Yang Ikhlas,