Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, February 1, 2011

Perindahkan Kg Baru, KL, Tak Perlu Di Bangunkan.

Pada aku Kampung BAru yang terletak betul2 di tengah kotaraya Kuala Lumpur tak perlu pun di bangunkan. Aku lebih suka jika ia di INDAHKAN. Indahkan Kg. Baru. Ini lebih baik dah menjadikan ia lebih unik!

Sebuah kampung orang MELAYU di tengah2 IBU KOTA MALAYSIA! Tidak kah itu sesuatu yang unik? Kita patut berbangga dengan ada nya kampung di dalam bandar besar seperti Kampung Baru.

Kenapa CINA suka membina sekolah2 di tengah2 bandar? Cuba korang fikir. Dan cuba kerajaan pindahkan mereka. Boleh? MAMPOS IDUP BALIK pun derang takkan pindah!

Kes sama terjadi di IPOH. Bila sekolah CINA di tengah2 bandar IPOH yang sering mengakibatkan kesesakan lalulintas cuba di cadangkan untuk di pindahkan ketempat lain dengan kawasan lebih luas oleh kerajaan Perak, apa derang buat? Derang indahkan sekolah mereka, dengan tembok pagar baru yang cantek, sekolah mereka juga sentiasa cantik cat nya. Dan sehingga sekarang kerajaan Perak tidak berjaya memindahkan sekolah ini. Setiap kali masa masuk sekolah dan balik sekolah, terpaksalah sehingga tak kurang 5 anggota trafik menjaga lalu lintas di situ.

Inilah juga kita patut pertahankan di Kampung Baru. Kita INDAH kan Kampung Baru, carik la jalan agar penduduk nya keluarkan sedikit wang untuk mengindahkan rumah2 mereka. Janganlah di pindahkan mereka, nescaya Melayu tidak akan mampu setelah ia di bangunkan.

Pada aku jangan di usik Kampung Baru tu, sebalik nya INDAHKAN! Sebuah kampung tradisional Melayu di tengah2 ibu negara adalah sangat berharga dan amt2 UNIK!

Cuba lah kita fikir2 kan.

Yang Ikhlas,