Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, May 15, 2012

Loyar Buruk Sokong Demo Aman Depan Rumah Ambiga. ;)


Perhimpunan Tunjuk Bontot yang di adakan depan rumah AMBIGA telah menaikkan darah AMBIGA. Konon nya mereka2 ini menakutkan jiran2 nya dan mengganggu privasi beliau. Eh, bukan ke AMBIGA yg cakap RAKYAT BERHAK BERHIMPUN @ BERDEMO, itu HAK ASASI MANUSIA! Sekarang dia nak bising2 apahal lak? Lahanat punyer KELING PARIA! Anywayz pusat komuniti guaman Pusat Rakyat Loyar Buruk berkata ok je, tak salah pun nak demo, bukan derang buat dalam rumah AMBIGA! Hmmmm


Peguam dari pusat komuniti guaman Pusat Rakyat Loyar Buruk, Edmund Bon mempertahankan hak sekumpulan veteran tentera yang mengadakan demonstrasi di hadapan kediaman pengerusi BERSIH, Datuk S Ambiga hari ini.
Bagaimanapun, beliau menegaskan bahawa kumpulan tersebut berhak menjalankan demonstrasi itu, "selagi tidak melakukan keganasan."
Katanya, beliau mempertahankan hak kumpulan tersebut untuk mengadakan demonstrasi, walau tidak bersetuju dengan mesej yang dibawa oleh kumpulan tersebut.
"Saya tidak setuju dengan mesej yang mereka bawa, tapi semua rakyat ada hak untuk berdemonstrasi. Itu hak kebebasan bersuara dan berkumpul," katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.
"(Perhimpunan) itu dibuat di atas jalan awam, bukannya di dalam rumah persendirian. Jadi bagi saya tak ada masalah," katanya. - Malaysiakini Sampah 

Jadi, ok la tu kan, boleh la teruskan usaha2 DEMO AMAN depan rumah AMBIGA. Jaga2 sapa yg korang bawak, nanti ada pulak terambik "pelakon" dari puak2 Pakatan Rakyat, lepas tu dia bikin kecoh. Mula jadi ganaz nanti. Hati2 OK!