Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, May 30, 2012

Rafizi dan peguam nya dua-dua BODO! (ikut cara Ustaz Azhar)



Naib Presiden PKR N Surendran menyifatkan sebagai "pelik" logik di sebalik tindakan Bank Negara memanggil Pengarah Strategik parti itu, Rafizi Ramli, supaya hadir untuk disoal siasat berhubung dakwaan melakukan kesalahan mengikut Akta Institusi Perbankan dan Kewangan.
Peguam Surendran, yang dijangka menjadi calon PKR dalam pilihan raya umum akan datang, akan menemani Rafizi (kiri) dalam pertemuan dengan pegawai penyiasat Bank Negara petang ini.
Surendran menganggap tindakan itu sebagai bermotifkan politik dan satu percubaan untuk menutup mulut mereka yang melaksanakan kewajipan mendedahkan skandal yang melibatkan pembaziran dana awam. - Malaysiakini.CON
Alahai! itu pun nak rasa pelik. Memang kalau dah bodoh tu bodoh sampai bila2 agaknya. Ini isu berbeza, korang telah melanggar undang2 perbankan bukan isu politik atau apa2 kaitan dengan pendedahan yang korang buat. Sepatutnya bila mendapat tahu penyelewengan berlaku, ikut lah cara dan saluran yang betul untuk buat pendedahan, jangan syok nak nama je. Sekarang terima lah akibat nya.

Jangan pulak salahkan kerajaan konon nya nak tutup mulut org yg mendedah sebarang penyelewengan dana rakyat. Sebagai contoh mudah bagi fanatik2 PR yang terkenal dgn BODOH nya nih, katakan la PEROMPAK masuk rumah korang, lepas tu korang pukul dia sampai lumpuh la katakan, PEROMPAK tu berhak saman balik korang sebab korang menyebabkan dia LUMPUH. Korang tak boleh menidakkan hak PEROMPAK tu untuk mendapat pengadilan, walaupun dia yg bersalah kerana merompak. Ada paham ka?

Kalau tak paham lagi .... lantak korang la ... ada aku kesah!