Berita Harian: Mutakhir

Friday, June 8, 2012

Kisah Sedey Isu PTPTN ... :(




Banyak cerita2 sedih yang di paparkan oleh Pakatan Rakyat melalui media2 mereka. Cerita dari budak2 yang susah dan hampa kerana tak dapat belajar di UNISEL akibat tindakan PTPTN. Jangan rasa gusar, saya percaya ini tindakan sementara pihak PTPTN, kerajaan BN tidak sehina itu untuk menyeksa rakyat. Tetapi anda2 semua mestilah belajar menghargai bantuan2 yang pihak kerajaan berikan kepada anda terlebih dahulu.

Jangan seronok nak buat demo sana sini, bila kerajaan tutup satu bantuan korang dah kelam kabut. Bila bercakap tak hingat dunia, kutuk kerajaan habis2an macam korang hebat. Korang ingat kerajaan ni terdiri dari ROBOT2 yang takder hati dan perasaan ke? Ini baru sekat pinjaman belajar, kalau lah POLIS pulak yang mogok di sebabkan MULUT KORANG YANG MACAM BANGSAT tuh, amacam? Masa tu anak korang kene rogol korang report kat mana? Pejabat PKR?

Mungkin korang tak pernah dengar ungkapan "KERANA MULUT BADAN BINASA" Jadi mungkin juga sekarang korang paham apa maksud ungkapan tersebut. Kerajaan bukan zalim, kalau zalim kerajaan tak bagi sekupang pun kat negeri2 di bawah PR. Tapi kerajaan masih bantu kerajaan2 PR ini.

Sekarang bila dah susah camni, di harap korang boleh berfikir dan lebih menghargai bantuan yang kerajaan berikan kepada korang. Ini belum lagi cerita hal bantuan kesihatan. Aku cerita sikit la, korang tahu tak sebagai contoh di INODESIA sebuah negara yang ramai org susah dan sepatutnya kerajaan mereka bantu, tetapi di sana jika anda mahu medapatkan sebarang rawatan, ambil contoh pembedahan kecil misalnya, anda PERLU MEMBAYAR TERLEBIH DAHULU baru doktor buat kerja. Kat sini macam mana?

Fikir-fikirkan lah, nikmat yg kita dapat ini jangan lah di pandah remeh. Korang baru rasa bagaiamana susah nya tanpa bantuan yang kerajaan beri kan. Fikir2 kan lah yer sebelum berkata2.