Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, June 20, 2012

DEBAT: Datuk Saifuddin Membuatkan Salahuddin Ayub Terbongok-Bongok! Tahniah!



Seronok jugak layan debat semalam, tapi apa pun SINAR kene lah pastikan pendebat2 dari Pakatan Rakyat ni tahu mengikut tajuk dan tidak mengambil kesempatan dalam debat ni untuk membawa isu2 tak berkaitan. Aritu si RAFIZI LEMBU melalut2 cerita pasal Pak Lah dan duit Petronas, dan juga pasal Altantuya padahal yang di debatkan ialah isu PTPTN.

Sama juga semalam debat antara Datuk Saifuddin Abdullah dan Salahuddin Ayub pun serupa, si Salahuddin Playboy ni selalu lari dari tajuk dan seolah2 tak reti tajuk yang di debatkan. Semalam bukan debat pasal BERSIH tapi pasal Demo Jalanan Memperkukuhkan Demokrasi. Si DIN BIOL ni tak habis2 sebut pasal BERSIH! 

Lahai, dan satu lagi moderator perlulah perbetulkan atau menegur pendebat jika mereka melalut keluar dari topik. Ini tak, sama seperti moderator sebelum ini, dia membiarkan malah seperti menyokong DIN BIOL. Ini juga perlu di baiki, iaitu kene cari moderator yang TIDAK menyebelahi mana2 pihak atau yang PRO COMMON SENSE.

Apa pun, tahniah buat Datuk Saifuddin Abdullah kerana sedikit sebanyak berjaya membuatkan DIN BIOL gelabah dan merepek2 melalut tak tentu hala dan keluar dari tajuk yang di debatkan!