Berita Harian: Mutakhir

Saturday, June 9, 2012

Khalid Ibrahim Pun Janganlah Jadi Cam Anjing Tersepit!!



Inilah kata org "MELEPASKAN ANJING TERSEPIT" balik balik kita di baham nya. Dah org tarik balik pembekuan tu derang lak banyak bunyi. Sekarang ni PTPTN aku rasa perlu ketatkan syarat2 atau kene kan syarat2 tambahan untuk budak2 UNISEL dan KUIS ni. Nampaknya pemimpin mereka makin kuat mencabar kerajaan untuk meneruskan PEMBEKUAN PINJAMAN PTPTN kepada para pelajar UNISEL dan KUIS.

So aku suka cadangkan, jika Pakatan Rakyat beria2 mahu menyelesaikan atau pun menyediakan wang untuk pelajar2 UNISEL dan KUIS, aku rasa elok lah PTPTN terus kan pembekuan tersebut. Biarlah Pakatan Rakyat menyediakan kemudahan untuk pelajar2 mereka sendiri. Kita lihat sahaja berapa lama tahan duit tuh. Mereka yang beria2 nak, kita beri je la.

Rakyat pun tahu perkara ini. Kita mengikuti perkembangan hal ini. Ini bukan lagi isu nak menindas pelajar2, sekarang ini pelajar2 ada pilihan, sila minta duit dengan Pakatan Rakyat dan tolong jangan ambil loan dari PTPTN. Dan PR juga sebaiknya teruskan usaha untuk memberi peruntukan wang kepada para pelajar UNISEL dan KUIS sebagai membuktikan bahawa mereka HERO yang menyelamatkan pelajar2 mereka sendiri.

Tapi korang ingat Pakatan Rakyat akan teruskan ke bantuan kepada pelajar2 mereka tubila sekarang PTPTN dah di buka kembali untuk mereka? Sepatutnya Pakatan Rakyat mengarahkan para pelajar UNISEL dan KUIS untuk menolak atau tidak memohon pinjaman PTPTN sebaliknya mengambil wang bantuan dari Pakatan Rakyat sahaja.

Boleh buat ke? Kalau tak larat nak bantu jangan banyak bunyi la ... JANGAN JADI ANJING WAHAI KHALID IBRAHIM dan RAKAN2.