Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, January 23, 2013

DEDAH: Rahsia Kaum CINA Hebat dalam Ekonomi di Malaysia!

Semasa aku daftar anak ke sekolah baru2 ini ... tiba2 aku tgk sebuah van  masuk ke kawasan sekolah (Sek. Menengah Kebangsaan), rupanya van tu ialah milik syarikat CINA yang membekal kepada sekolah kebangsaan tersebut pelbagai barang keperluan sekolah. Seperti biasa tukang hantar brg tu tentulah ORANG MELAYU! Hebat!

Jadi terfikir lak aku, kat Ipoh ni takde org MELAYU ke yg jual barang2 tu? Jadi aku rasa perlu aku tulis sekali lagi untuk mengingati kelian semua tentang perkara berkaitan ni. Panjang sikit la celoteh aku, tapi harap korang baca dan fahami maksud aku. Aku suka nak bongkar rahsia kejayaan orang2 CINA dalam ekonomi terutama di negara kita ni. Di negara lain lantak pi la. PERKAUMAN! Inilah rahsia nya. Mari saya jelaskan ...

Orang2 CINA mempunyai sikap PERKAUMAN yang amat TEBAL! Walau di mana mereka berada, sikap ini lah yang menjadikan mereka hebat walau di mana jua. PERKAUMAN! Sikap PERKAUMAN mereka bukan lah bermaksud nak bunuh membunuh kaum lain tetapi PERKAUMAN dalam memajukan bangsa mereka terlebih dahulu. MAri kita reka sedikit senario ...

Sebagai contoh, CINA DAP akan membeli brg keperluan mereka dari peniaga CINA yg menyokong DAP. CINA MCA pulak akan membeli dari peniaga CINA yang menyokong MCA tapi nampak tak kedua2 puak ini membantu yang satu iaitu CINA! Tak kira la dari DAP atau MCA. Dan lebih parah lagi MELAYU pulak tak kira dari PAS atau UMNO juga turut membeli dari peniaga CINA. Jadi nya ... dalam situasi apa pun, ekonomi tak kira sapa memerintah pasti milik org CINA. Ini bermakna mereka (org CINA) sememangnya telah menang walau sapa pun yg jadi pemerintah.

Aku nak tanya, berapa kali korang pernah lihat orang CINA membeli barang dari kedai MELAYU? Sedangkan di MAIDEN pun boleh di bilang berapa byk org CINA membeli belah di sana. Kalau kedai2 runcit misal nye ... selalu ke korang tgk org CINA dtg membeli? Kalau di taman2 ... katalah ada 2 kedai runcit, satu milik CINA dan satu MELAYU. Korang rasa pelanggan kaum CINA masuk kedai mana kalau nak beli brg? Dan korang tgk lak pelanggan MELAYU ... pasti juga kedai CINA jadi tumpuan mereka. Alasan nya? Sebab kedai CINA tu murah sikit ...

Tapi kita terlupa, dalam nak jimat sekupang dua itu, jangka panjang menjadikan kita rugi besar sepeti yg terjadi sekarang. Negara di ketui org MELAYU tapi ekonomi di pegang kaum CINA. Macam sebuah kedai tersergam indah milik org MELAYu tapi duit semua org CINA yg punya. Inilah yg terjadi sekarang,

Memburukkan keadaan, orang2 yg di beri tanggungjawab untuk menggunakan dana kerajaan di sektor2 kerajaan seperti di sekolah tadi. Adakah mereka tidak boleh membeli dgn org MELAYU? Mahal sikit? Mahak byk mana sangatlah ... duit tu pun bukan duit korang tapi duit kerajaan. Apa salah nya membeli dari kedai2 orang MELAYU? Peniaga Melayu tak dtg bodek di pejabat? Besar benar ke kepala korang nak pergi ke kedai2 org MELAYU untuk membuka jalan perniagaan untuk mereka? Susah ke? Kalau nak bantu bangsa sendiri macam2 korang boleh buat ... tapi kenapa lah korang masih nak bantu syarikat2 CINA yg terang2 dah boleh hidup hasil perniagaan mereka sesama bangsa mereka sendiri.

Kilang2 besar, perniagaan2 besar, syarikat2 perniagaan di merata IPOH ni (malas nak citer tempat lain) boleh di katakan 70% milik org CINA. Adakah korang ingat cina2 ni nak berurusan dgn peniaga2 Melayu? Malang sungguh malang ... Sekarang Orang Melayu dah pandai nak perjuangkan kesamarataan dgn kaum CINA, padahal mereka tak sedar MELAYU lah yg paling mundur di MALAYSIA.

Mungkin korang yg baca ni kerja MAKAN GAJI dgn kerajaan atau mana2 ... korang tak nampak perkara ini, tapi percayalah inilah yg sedang berlaku, dan jika berterusan maka kita akan menang sorak kampung tergadai. Masih ada masa untuk berubah, mari kita sematkan sikap PERKAUMAN dalam perkara2 berkaitan AGAMA dan EKONOMI. Bersatu dalam dua perkara ini nescaya aku pasti MELAYU akan kembali GEMILANG! Jangan sebuk memperjuangkan atau mengagungkan bangsa lain dalam masa sama bangsa sendiri di pijak tanpa pengetahuan kita.

Sebuk nak memperjuangkan nasib MENDIANG TEOH yg mati semasa siasatan kes rasuah bos nya, tapi membiarkan nasib anggota polis bangsa MELAYU yg lumpuh ketika bertugas, lupa nyawa2 ASKAR bangsa MELAYU yang terbang semata-mata nak memastikan negara kita aman.

Sedarlah wahai orang2 MELAYU ... sebelum segalanya terlambat ... SEMATKAN SIKAP  PERKAUMAN kita sepertimana orang2 CINA yg sejak dulu bersikap PERKAUMAN yg TEBAL demi memastikan bangsa mereka berjaya.

HIDUP MELAYU MAKAN HIDUPLAH ISLAM DI TANAHAIR KITA ... TAKBIR!