Berita Harian: Mutakhir

Saturday, February 21, 2009

Lim Kit Siang Nak Jadi Warganegara China?


Hahaaaaa ini satu cerita gempak! Lim Kit Siang nak jadi Warganegara China!?!?!?!? Tak la, mana boleh! kata cina nih, mengamuk dia nanti. Aku cuma balas tulisan blog ANWAR IBRAHIM si Kilang Kunyit. Dalam penulisan terkini nyer, dia memetik kenyataan akhbar si Lim Kit Siang berkaitan dengan Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) atau dalam bahasa inggeris nya Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC). Lim Kit Siang berkata MACC nih mengecewakan dan satu lawak. Sebab apa? apa lagi, sebab MACC dah dapat bukti kukuh untuk mendakwa si KHALID. Pakcik Lim juga sarankan supaya Datuk Seri Ahmad Said Hamdan meletak jawatan sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM dan menuduh Ahmad Said menjatuhkan standard MACC kepada “Malaysian Agency for Car and Cows” (Agensi Malaysia untuk Kereta dan Lembu) kepada Barisan Nasional dan menjadikan Pakatan Rakyat sebagai mangsa.

Memang kurang hajar Pakcik Lim nih, cina ni lak lagi membandingkan dan berkata MACC kita tak sehebat ICAC (Hong Kong’s Independent Commission Against Corruption)  yang menurutnya satu badan yang di hormati oleh dunia kerana menentang gejala rasuah. Yang lain korang baca la sendiri kat blog Pak Nuar Kilang Kunyit.

Ini lah jenis cina yang aku pantang tengok ada kat Malaysia nih! Cina camni tak habis2 nak bandingkan kita dengan Negara2 yang di perintah oleh bangsa Cina lain seperti China, Singapore, Taiwan daln lain-lain. Kalau Pakcik Lim haram jadah tak suka dan tak percaya semua agensi kerajaan dari PM sehingga lah ke tukang kebun penyokong Barisan Nasional, aku rasa kan sila lah dengan hormatnyer LIM KIT SIANG berambus dari Malaysia nih! Tolong pergi jauh2 atau kalau n ak dekat sila mohon jadi Warganegara Singapore. Silakan, kecik tapak tangak, tapak kaki aku tadahkan. Tapi korang ingat Singapore nak ke terima Cina Malaysia yang perangai macam Lim Kit Siang nih? JANGAN MIMPI LA! Orang cam LIM KIT SIANG ni, jgn kata Singapore, Bangladesh pun tak hingin! Ini lah satu orang yang tak pernah mengenang budi ! Dia ni bawah sikit dari KOMUNIS! Dan dengan sedihnya aku lihat anak bangsa aku jadi balachi untuk dia nih! Di Perak NIZAR di tunggang oleh Lim Kit Siang melalui NGEH @ NGOK, di Pulau Pinang dah tak leh buat apa, si bangsat ni dah berjaya meracun pemikiran kaum cina di sana. 

Inilah cina haprak yang menjadi penyimbah petrol kepada pemberontakan dan percakaran antara kita orang-orang MELAYU! Tapi dia jugalah yang di julang oleh bangsa aku sebagai WIRA! Aku malu! Malu!!! Malaysia dah MERDEKA tapi masih ada sebahagian BANGSA AKU ... ORANG MELAYU YANG MASIH DI JAJAH !!!

Sekali lagi, untuk LIM KIT SIANG dan rakan-rakan lain, jika kamu rasa China, Hong Kong dan Singapore lebih baik dari Malaysia, sila lah tinggalkan Negara Ini! Kami akan bayar tiket kapal terbang untuk anda semua. FREE OF CHARGE!