Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, March 11, 2009

Lim Kit Siang Main Api Lagi


Lim Kit Siang hari ni dalam blog dia memaparkan satu lawak kurang hajar yang secara sinisnya mengatakan bahawa kebanyakan Orang Melayu di Malaysia adalah PENDATANG seperti SEMUA ORANG CINA dan ORANG INDIA di Malaysia. Pedas giler telinga bila baca lawak2 camtu, tapi apa nak buat kan, kita ni di zaman bertemadun, kalau zaman dulu2 boleh bawak keris pegi mengamuk sana sini. Tapi apa pun aku nak tarik perhatian korang tentang 1 hal sahaja. Kenapa ORANG CINA dan INDIA dah berani dan tak risau lagi mengutuk dan mempersendakan kita ORANG MELAYU!

Ini persoalan yang perlu korang fikirkan. Pada hal ini adalah NEGARA KITA! Kita mejoriti di negara kita iaitu 60% berbanding bangsa lain di Malaysia. Tapi hairan kita juga lah yang di permainkan oleh bangsa lain. Kalau nak pikir mudah, kira kita 60 orang nak gaduh ngan cina 30 orang. Camne cina 30 orang ni boleh meremeh temeh kan kita yang 2 kali ganda banyak nya dari mereka? Pada aku senang jer, silap nya ialah ORANG MELAYU sendiri yang menjadi tali barut dan BARUA untuk ORANG CINA dan INDIA dan juga untuk MELAYU yang BUKAN MELAYU! Seperti yang D.S. RAIS YATIM kata semalam di rancangan HUJAH di TV9, "kita bukan hendak mereka memanggil kita TUAN," tetapi kita nak mereka HORMATKAN hak kita sebagai empunya negara ini dan sebagai kaum majoriti! D.S. RAIS YATIM juga ada mengatakan antara lain "sudah berpuluh tahun mereka memegang ekonomi negara sebanyak 38%, kita Orang Melayu tak bising pun," Kenapa pulak mereka nak bising bila kita nak mempertahankan HAK KITA?!?!?!

LIM KIT SIANG perlu paham HAK ORANG MELAYU! Jangan sesekali di tidakkan! Berapa banyak Orang Melayu yang menjadi KULI untuk mereka di syarikat2 mereka, kedai2 mereka, kilang2 mereka? Aku sendiri pernah lihat macam mana ORANG CINA memaki pekerja MELAYU mereka depan2 orang ramai macam ANJING! Bukan sekali, tapi banyak kali aku pernah nampak dan dengar sendiri. Sekarang ni hak kami (Orang Melayu) kamu nak jadikan senda gurau kamu? Tetapi malangnya, Orang Melayu masih tak sedar diri! Sedih! Kita masih lagi termakan dengan janji-janji mereka. Orang Melayu sendiri yang bersedia berperang sesama sendiri untuk menghapuskan KUASA RAJA-RAJA MELAYU! Orang Melayu sendiri yang begitu hebatnya nak memperjuangkan NASIB ORANG CINA dan INDIA sedangkan bangsa mereka sendiri (ORANG MELAYU) tidak terbela!

ORANG CINA dan INDIA bertepuk kuat melihat kita bercakaran. Mereka hanya menantikan saat perpecahan kita untuk mengambil kesempatan terhadap kita Orang Melayu! Kita sebukkan hal GAZA, tetapi pencerobohan dan pencabulan HAK ORANG MELAYU berlaku di depan mata kita,  seperti di Negeri Perak. Lim Kit Siang sepatutnya bersyukur kerana kita (Orang Melayu) banyak membantu kejayaan mereka (Orang Cina). Lihat sahaja kedai runcit, pasaraya, kedai baiki kereta dan lain-lain milik mereka, adakah Orang Cina saja yang pergi ke kedai mereka? Orang Melayu jugalah yang pergi kepada mereka walaupun ada kedai Orang Melayu menjual barang yang sama. Adakah kita bersikap perkauman? Lihat pulak kedai Orang Melayu, berapa banyak Orang Cina membantu peniaga2 kita? Aku bukan hanya bercakap kosong, aku juga seorang peniaga.  Jiran kedai aku CINA, tapi dia beli barang, walaupun aku ada jual barang tu HARAM nak beli dari aku, beli gak kat kedai ORANG CINA lain! Ini bukan rekaan, korang pergi lah buat servey kat kedai2 Orang Melayu, tanyer derang berapa banyak Orang Cina masuk kedai derang dalam sebulan. Sebenarnya ORANG CINA lah yang mengamalkan PERKAUMAN sejak dulu lagi! Tapi kita terlalu BUTA untuk melihat perkara ini. PAS dan PKR parti yang di pimpin oleh Orang Melayu,  sebuk nak memperjuangkan kesamarataan bagi semua kaum di Malaysia! Amat menyedihkan!

ORANG CINA lebih hebat perkaumannya! Berhati-hati lah, jika dari sekarang kita Orang Melayu tak nak sedar hal ini, maka ORANG MELAYU akan merempat di negara kita sendiri. Tulisan aku ni maybe nampak cam perkauman, tapi aku ada ramai kawan cina, tapi aku tahu di mana nak di gariskan toleransi kita. Sedarlah wahai bangsa ku. Pertahankanlah HAK ORANG-ORANG MELAYU,  itu sahaja lah yang kita ada yang dapat membantu anak cucu kita nanti.