Berita Harian: Mutakhir

Friday, May 22, 2009

Email Dari Pembaca (20hb Mei 2009)


Email dari En Khairulazwadi

saya anak malaysia yang sayangkan kedamaian dan kemakmuran malaysia. kenapa kita mesti berpecah disebabkan politik yang tiada berkesudahan. saya cukup marah bila ada orang yang mengutuk pihak kerajaan. bukan nak kata saya pro kerajaan atau hardcore kerajaan. tapi saya sedih mengenangkan mereka yang terlalu taksub dengan puak2 pembangkang. 

bagi saya islam seseorang itu ialah selagi dia mengucap 2 kalimah syahadah. selagi dia mengucap selagi itu tidak terbatal keimanannya. Pas ekstrim dengan negara islamnya. kelantan sebagai serambi mekahnya. tapi mereka buta kelantan masih banyak lagi kes jenayah yang masih tidak ada kesudahan. pemimpin pas pandai bercakap pasal islam pandai berhujah pasal islam, tapi mereka juga pandai memutarbelit dan pandai membuat kesalahan. bagi saya kerajaan sudah melakukan yang sebaiknya untuk malaysia. bayangkan jika negara diperintah dengan suku sakat pas-dap-pkr ni, apa akan berlaku pada malaysia? kalau dah ganas dijalanan apa lagi dibangku atasan, lagi bertambah ganas. 

mmg ada rasuah dipihak kerajaan, ada berlaku ketidak adilan dipihak kerajaan, namun harus diingat setandan pisang x semuanya busuk dan setandan pisang kalau ada satu yang busuk kita takkan buang semuanya. pada pengikut pembangkang jangan terlalu emosi mengikut kata-kata pemimpin anda. jangan kuat sangat berpolitik. jaga anak bini, jgn habiskan masa di kedai kopi bebincang pasal politik. kepada blogger siarkan artikel yang lebih memberi impak kepada pemikiran kia bukan meracuni pemikiran kita. aku sayangkan malaysia aku sayangkan bangsa ku


Komen m-2d:

Saya terima byk email dari pembaca blog saya nih. Saya akan siarkan mana2 email yang pada saya baik untuk di siarkan dan di kongsi kepada semua. Yang baik atau buruk, jika saya rasa elok di kongsi, saya akan publishkan. Untuk saudara Khairul, insyaALLAH satu hari nanti mereka akan sedar hakikat yang anda katakan itu. Terima kasih.

Yang Ikhlas,