Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, May 5, 2009

Jawab lah Blogger Cina Islam Dgn Polis.


Blogger yang bergelar "Cina Islam" yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Titi Serong, Khalil Idham Lim Abdullah terpaksa lah menjawab dgn Polis berkaitan cerita BOMOH yang di sebarkan nya. Beliau ada mengeluarkan statement mengatakan dia ada bukti. Kita lihat je la nanti. Ini semua sama je cam Anwar Ibrahim, kan Pak Nuar selalu kata "SAYA ADA BUKTI YG KUKUH" tapi tak pernah pun tunjuk apa bukti tu. Dalam kes komisen beli jet misalnya. ada bukti kukuh tapi tak pernah pun hebahkan. Korang fikirlah, kalau mereka ni ada bukti kukuh, derang duk senyap ke? Jadi sama la cam Cina Islam ni, dia dah berkursus ngan Pak Nuar kut, tu yg dah pandai kata "SAYA ADA BUKTI".

Tapi buktinya mesti org cakap, kalau ada bukti sahih dah tentu dari awal dia dah dedahkan. Maklumla, blog Cina Islam dah capai klik 2 juta. Mana boleh tak hebahkan. Jawablah nanti kat Polis yer Saudara Idham Lim.

Nasihat aku pada sesiapa pun, kalau takder bukti, atau cerita korang dgr atau dapat dari KEDAI KOPI, SMS atau EMAIL, tak payah la nak di sensasikan. Byk fitnah yang korang taburkan berdasarkan maklumat yang tak tentu kebenaran nya. PAS lebih2 lagi sepatutnya tahu akan hal ini, FITNAH LEBIH BESAR DOSANYA DARI MEMBUNUH! Tapi aku lihat PAS dan kuncu2 nya lebih byk membuat fitnah.

Nak konar sikit, aku ada baca kat blog budak2 PAS, mereka nak buat sembahyang hajat agar sidang dewan DUN 7hb nanti berjalan lancar dan tenteram. Alhamdullilah! bagus la, tapi korang tak rasa lawak ke? Derang nak sembahyang hajar mohon pada ALLAH agar tenteram, tapi derang juga dalam masa yang sama dah sebuk nak mengumpulkan ramai penyokong mereka pada hari persidangan tu. Tak rasa pelik ke? hehe lawak jenis apa nih. Boleh tenteram ke kalau dah ramai2 berkumpul. Tenteran apa, nanti ada lagi yg tidur atas jalan. Yang best nyer, PAS dah global sekarang oooo, penyokong derang siap import dari INDON dan dgr cerita BANGLA pun ada dalam perhimpunan mereka! WOW!! Tahniah PAS kerana begitu bersikap GLOBAL! Agaknya nanti giliran penyokong import dari Bangla lak tidur atas jalan kut. Haritu penyokong dari Indon tidur atas jalan kan? hehe Apa pun aku pun berdoa agar persidangan tu nanti akan berjalan dgn baik dan tanpa sebarang insiden buruk demi Rakyat Perak. Harap2 pembangkang akan bersikap lebih matang pada hari itu.

Yang Ikhlas,