Berita Harian: Mutakhir

Monday, May 25, 2009

Kata Kerajaan Kebajikan, Tapi Rampas Tanah Orang Melayu


Apa sudah jadi wahai Kerajaan PAS Kedah? Aku rasa PAS kata dulu nak tubuhkan kerajaan kebajikan. Ini ke kebajikan nya? Menghalu dan merampas tanah harta pesaka orang Melayu?!?! MB yang tak macam MB Kedah tu pun kalau di tanyer mesti buat bodo je. Macam bila pemberita tanyer hal budak2 tadika di satu kawasan di Kedah tak di beri masuk dewan. Dia kata itu hak JKKK tu, bukan kata akan lihat masaalah tu atau cuba menyelesaikan nya. Ini hal rakyat Kedah! Apa punyer dol MB Kedah si Azizan nih. Nak jaga orang PAS je ke?

Inilah yang korang pilih. Bagi kuasa kat orang yang tak reti memerintah dengan adil, inilah jadinya. Jadi apa??? Jadi bodoh la! Sedikat petikan dari Utusan Malaysia:
ALOR SETAR 24 Mei - Suasana di Kampung Tok Bidan di sini hari ini kecoh apabila lima keluarga mempertahankan rumah masing-masing daripada dirobohkan oleh pihak berkuasa.

Malah seorang ibu yang masih dalam pantang bersalin, Siti Zaleha Ahmad, 30, meraung dan meminta tolong supaya rumahnya tidak dirobohkan sehingga dia rebah dan terpaksa dikejarkan ke Hospital Sultanah Bahiyah di sini untuk mendapatkan rawatan. ....

Seorang lagi penduduk, Mohd. Ridzuan Hassan, 41, pula memberitahu, pampasan yang belum dijelaskan perlu dibayar kepada mereka sebelum rumah dirobohkan kerana tanah berkenaan merupakan harta pusaka.

Pada korang semua, ingatlah dan belajarlah dari kesilapan kita. Lain kali UNDILAH BARISAN NASIONAL !! Barisan Nasional sahaja lah yang mempertahankan hak semua bangsa dan agama di Malaysia ni, parti lain tu cakap je banyak, tapi tak reti nak memerintah secara adil dan asyik sebuk mencari salah orang lain serta MALAS BEKERJA UNTUK KEBAJIKAN RAKYAT !!

Yang Ikhlas,