Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, May 5, 2009

Maka ketawa besar lah si Ah Chong dan Kalimuthu


Pakatan Rakyat lebih2 lagi PAS telah mula mengorak langkah dengan rancangan mengadakan himpunan besar2an di Ipoh, Perak pada 7hb Mei ini. Mereka mengatakan himpunan kali ini lebih hebat dari perhimpunan Bersih dan Hindraf yang berlaku tak lama dulu. Kali ini nak berpakaian hitam pula. Begitu bersemangat mereka hendak menunjukkan betapa ramainya rakyat tidak bersetuju dengan keputusan Sultan Perak. Begitu seronok mereka hendak membuat huru-hara. Adakah ini semua untuk rakyat? Aku kompius, macamana huru-hara boleh membantu rakyat? Kompius, kompius, kompius. 

Para penyokong kerajaan BN pula terpaksa mengorak langkah sama demi mempertahankan Agama, Bangsa, Adat dan Negara yang kita cintai ini. Kami terpaksa juga membuat perhimpunan aman pada hari tersebut untuk menunjukkan kesetiaan kami kepada Raja dan Negara. Bukan niat untuk bergaduh. Tapi tak mungkin kami berdiam diri bila maruah bangsa dan agama di cabar dan di permainkan. Kami setia kepada Raja dan kami juga akan pastikan Institiusi Raja Berpelembagaan di pertahankan dan di hormati oleh semua rakyat tak kira bangsa dan agama mereka.

Satu persoalan yang aku nak ajak kita semua fikirkan, jika di takdirkan ALLAH "sesuatu" terjadi pada 7hb mei ini, maka agak2 saudara ku sekelian siapa yang akan bertepuk dan ketawa besar keseronokan?? Siapa lagi kalau bukan Ah Chong dan Kalimuthu. Jadi sebelum "sesuatu" itu terjadi, aku sekali lagi menyeru untuk kali terakhir TOLONGLAH GUNAKAN CARA LAIN UNTUK MENUNJUKKAN RASA TIDAK PUAS HATI ANDA SEMUA. GUNAKANLAH CARA YANG AMAN DAN DIPLOMATIK. Kita dah berada di zaman teknologi tinggi tetapi kenapa tindakan kita masih seperti di zaman batu!?!? Mari fikirkan bersama.

Yang Ikhlas,