Berita Harian: Mutakhir

Sunday, May 3, 2009

Malaysian-2Day Loser?


Erk, aku loserrrr! tidakkkkk! hehe. Aku pagi ni bukak komputer tengok saudara aku mr CENANGAU post satu cerita baru "Blogger UMNO, What A Loser" wahhh menarik, aku pun baca la, mak aiiii rupanya dia hentam aku. hehehe. Ok la aku terima je la komen dia tu, btw korang leh hantar komen kat "Hubungi Saya" atas tu. Tapi satu je aku nak betulkan kepada komen CENANGAU tu, dia mungkin tak paham apa maksud aku pasal komen tu.

Komen ialah anda membenarkan tulisan anda di kritik oleh orang lain. Simple je, dan jika anda mengambil keputusan untuk menapis komen dari orang lain, anda kene pastikan yang anda akan publish komen2 yang tidak melanggar syarat. Atau apa kata anda buat rules mengenai komen yang bagaimana anda mahu. Misalnya "Saya hanya mahu komen yang mengikas buntut saya sahaja, yang lain saya takkan publish" haa camtu. Itu yang aku maksudkan dgn "baik tak payah kasik komen" tu. Paham ke ? Lagipun ini BLOG, aku tak tau le orang lain, tapi blog sepatutnya bukan untuk perbincangan, BLOG ialah untuk kita menulis apa sahaja yang kita rasa nak tulis. Kira macam diari la. FORUM adalah lebih sesuai untuk kita berbahas, misal nya FORUM CARI.COM.MY atau MESRA.NET situ lebih sesuai untuk kita berbalas2 pendapat bukan di ruangan komen. Tapi ini pendapat aku, tu pasal aku tak letak komen kat blog ni. susah sgt ke nak paham?

Buat apa aku kasik komen, apa yang aku tulis pasti ada yang tak suka. Ini hakikat kehidupan manusia, kita takkan dapat memuaskan hati semua orang. Aku dah naik bosan bila satu post sampai ada 80+ komen. PR kutuk BN, BN kutuk PR, apa kesudahan nya? Apa pun sekali lagi, ini pendapat dan cara aku. Aku tetap dgn pendirian aku dan point yang aku nak sampaikan ialah, "TAPIS KOMEN BUKAN BERMAKNA PUBLISH KOMEN YANG KIPAS BUNTOT KORANG JE" Ada paham ka bai?

Yang Ikhlas,