Berita Harian: Mutakhir

Sunday, January 10, 2010

Bakar Lagi ... hmmm


Dua Gereja Dan Sebuah Sekolah Di Taiping Dilempar Molotov Cocktail

TAIPING, 10 Jan (Bernama) -- Tiga insiden cubaan membakar membabitkan dua buah gereja dan sebuah sekolah berlaku di sini awal Ahad selepas dilempar dengan bom api, kata Ketua Polis Perak Datuk Zulkifli Abdullah.

Kedua-dua buah gereja berkenaan tidak mengalami kerosakan manakala insiden di Sekolah Menengah Convent Taiping itu membabitkan kerosakan kecil apabila cermin kaca pondok pengawal pecah.


Aku dah kata, akan ada lagi kes bakar membakar ni. Pada aku senang je, terlalu banyak pihak yang menanti dan gembira dengan saat2 kekalutan ini. Jadi biarlah pihak polis yang siasat hal ni. Aku cuma harap Agama2 lain di Malaysia ni jangan lah nak mainkan atau sengaja nak mencurah api pada perasaan Umat2 Islam dan Melayu di Malaysia ni. Hormatilah sedikit kami yanhg merupakan majoriti di negara ini. Dah beratus tahun kita hidup bersama, salah paham perkara biasa, tapi jangan lah dengan sengaja nak carik pasal dgn kami. Hak-hak kami perlu di hormati. Orang2 bukan Islam / Melayu dah terlalu banyak menguji kesabaran Umat Melayu di Malaysia, kes HAK KEISTIMEWAAN MELAYU, kes KEDAULATAN RAJA-RAJA, Kes kandang BABI, kes KUIL dan macam2 lagi! Sudah2 lah tu, kesabaran kami pun ada had nya. Orang Melayu ni lemah lembut, tapi jangan pula maruah nya di cabul! Belajar dari sejarah.

Kerajaan perlu segera menyelesaikan isu Kalimah ALLAH ini. Haramkan sahaja penggunaan kalkimah ini untuk bukan Islam. Tak perlulah bersyarat2. Itu hak kita. Takder sebab pun mereka nak guna kalimah suci tu. Tolenrasi perlu di susuli dgn ketegasan. Jika tidak kerajaan yang ada sekarang TAKKAN lama! Percayalah!

Kes cubaan membakar di Taiping, Perak misal nya, amat2 meragukan. Terlalu awal nak tuduh sapa2. Dalang2 di sebalaik kes2 ini perlu di jejaki. Aku harap kita semua bersabar dan memberi masa untuk kerajaan membuat sesuatu dalam masa terdekat ini. Insyaalah, yang benar pasti akan di lindungi.

Yang Ikhlas,