Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, January 5, 2010

Merayu Untuk Hak Kita?!?

KUALA LUMPUR, 4 Jan (Bernama) -- Kementerian Dalam Negeri pada Isnin memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi membenarkan perkataan "Allah" digunakan dalam majalah mingguan terbitan gereja Katholik, Herald.

Hina betul aku rasa sebagai orang Melayu bila kita terpaksa "MERAYU" untuk mendapatkan hak kita di bumi kita sendiri! Apa guna sistem Raja Berpelembagaan. Mengapa tidak KDN merujuk terus kepada Y.D.P. Agung? Apa lagi yang hendak di rampas "mereka" dari kita? Tanah kita telah banyak tergadai pada mereka, kini MARUAH kita pula mereka mahukan. Dan seperti biasa, Orang Melayu yang penuh dengan kelembutan dan sopan santun masih lagi boleh bersenang-senang dengan perkara-perkara seperti ini.

Mana pergi berpuluh ribu HERO-HERO yang begitu hebat berdemonstrasi di jalanraya semata-mata nak menunjukkan sokongan kepada seorang PELIWAT? Mana pergi pak-pak lebai yang sanggup tido atas jalanraya dan menderhaka kepada rajanya semata-mata nak memberi kuasa kepada Orang CINA kafir memerintah Negeri Perak sedikit masa dahulu? Apa perjuangan anda sebenarnya?

Kita selama ini terlalu melayan KERENAH mereka, sedangkan kta tahu motif mereka. Kita tahu siapa dalang mereka. Dan kita juga kesal bila Orang Islam sendiri yang menyokong mereka2 ini. PAS yang konon nya memperjuangkan ISLAM pada mula isu ini bangkit MENYOKONG tindakan gereja khatolik ini. Mereka begitu lantang menentang orang-orang UMNO yang membantah tindakan gereja tersebut. Tapi sekarang, PAS membuat pusingan 360 darjah! "Tok Guru" tiba-tiba kata pulak membantah keputusan mahkamah tersebut! Hebat Tok Guru sekor ni.


Wahai Tok Guru Nik Aziz dan Anwar Ibrahim, kamu lah penyebab gereja tersebut bersemangat untuk membawa kes ini ke mahkamah. Dengan sokongan kamu lah, mereka seperti mendapat "lampu hijau" untuk memperlekehkan lagi umat2 Islam dan orang Melayu di Malaysia. Nik Aziz dan Anwar Ibrahim lah punca perpecahan bangsa Melayu. Mereka ini jugalah yang menyebabkan Orang Melayu makin di pandang hina oleh bangsa asing di tanah air kita sendiri.

Bila lagi orang Melayu nak sedar, kamu sebuk nak perjuangkan hak samarata antara semua kaum di Malaysia, tapi kamu tak sedar bahawa sekarang ini pun hak kamu senagai Orang Melayu telah di rampas oleh mereka secara senyap. Orang Melayu akan di jajah semula jika kita tidak bersatu. Berhati-hatilah.

Yang Ikhlas,