Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, January 26, 2010

Nizar Menang Kes Rebutan Kuasa Menteri Besar Perak?


Begitu lah yang sebuk di perkatakan oleh puak2 Pakatan Rakyat. Kompiden nampak nyer yop! Tapi apa pun kita tunggu dah lihat je la. 9hb Feb 2010 bukan lama sangat. Banyak solat2 hajat yang boleh kita buat sementara sampai hari penentuan tu. Kita lihat sahaja doa sapa lah yang di makbulkan. Tapi aku masih ingat janji Nizar Penderhaka, dia kata kalau dapat balik dia memegang jawatan MB Perak, dia akan bubarkan DUN sebaik sahaja menjawat kembali jawatan tersebut. Itu pun kita boleh tgk kebenaran nya. Tapi kami rakyat Perak ni bukan bodoh. Kami takkan ulang kesilapan kami dengan memberi mandat kepada Pakatan Rakyat memerintah negeri kami ni. Dalam masa tak sampai setahun pun dah macam2 perkara yang menyakiti hati kami di buat oleh kerajaan PR. Ini pulak 5 tahun! Jangan harap le yop!

Sikap kurang ajar dan kebodohan serta tamak haloba PR ketika memerintah Perak takkan kami lupa. Terutama orang-orang Melayu di Perak. Jangan perbodohkan kami. Mungkin segelintir orang Melayu dapat DIBODOHKAN oleh PR, tapi sebahagian besar yang semakin besar umat Melayu di Perak takmungkin menerima PR lagi. Lihat sahaja lah nanti.

Untuk PAS pulak, adakah korang buta atau buat2 tak nampak, DAP sedang giat carik ahli Orang Melayu untuk menyertai DAP. Untuk apa agaknya? DAP tahu hanya seorang Melayu, Islam boleh menjadi MB Perak, ini lah sebabnya. Jika PR sekali lagi menang di Perak, aku rasa besar kemungkinan wakil DAP akan jadi MB Perak!

Jadi, bangunlah Umat Melayu Perak, hapuskan PAKATAN KURANG AJAR nih. Cukuplah derang menghuruharakan negeri kita ni. Pisang takkan berbuah dua kali di Perak. Insyaallah. aminnn.

Yang Ikhlas,