Berita Harian: Mutakhir

Wednesday, January 6, 2010

PAS dan Ubat KUAT!

Seronok juga baca tulisan2 dan kenyataan budak2 PAS ni. Dalam hal penggunaan ALLAH oleh gereja khatolik misalnya, mula2 dulu PAS kata "OK" lepas tu "TAK OK" sekarang ni "OK Tapi Dengan Syarat" hehehe, ini kah pendirian sebuah parti yang KONONYA pejuangkan Islam? Mereka sebuk mengatakan UMNO mempergunakan isu ini demi politik, tapi cuba korang guna otak fikir, sapa yang politikan isu ini? UMNO atau PAS? UMNO dah ambil pendirian dari mula isu ini tercetus iaitu "UMNO @ Orang Melayu Sejati MEMBANTAH SEKERAS-KERASNYA" camne dgn PAS? Disebabkan PAS kene tunggang macam kuda race oleh PKR dan DAP, dia terpaksa lah menyokong hal ni, macam2 ayat dikeluarkan. Sapa yang mainkan Agama Islam untuk kepentingan politik? Aku rasa baik PAS benarkan penggunaan ALLAH tu kat Kelantan dulu, bagi semua kuil2, gereja2 guna. Apa kata orang Melayu Kelantan bila tgk papan tanda "Gereja Untuk Semua Anak Allah" atau "Kuil Allah" Boleh terima? Otak kamu semua letak kat mana? Tak payah nak rujuk mana2 pun, ikut hukum akal yang ALLAH beri pada kita pun, kita dah boleh fikir.

Korang semua ada otak dan akal untuk berfikir, selama beratus tahun mereka (Panganut Kristian dan Hindu) di sini, kenapa baru sekarang mereka rasa perlu untuk menggunakan ALLAH dalam edaran mereka? Adakah selama ini mereka tidak dpt menyebarkan ajaran mereka di Malaysia? Pernahkah kerejaan menghalang mereka untuk "bersembahyang" pada setiap hari Ahad di gereja2 mereka? Kenapa? Kalau tidak di dalangi oleh parti politik, anda fikir mereka suka nak bermusuh dengan orang Islam?

Kita tak dpt menghalang mereka2 tapi apa yang kita boleh buat, bersatu dan dengan cara ini sahaja mereka akan dapat paham pendirian dan lebih menghormati kita sebagai bumiputera dan majoriti di Malaysia. Adakah anda fikir umat Islam di layan adil di negara2 yang majoriti nya orang kristian? Lihat di US, China dan tak payah jauh, lihat sahaja di Thailand dan Singapore. Buka mata dan fikiran anda, sekali terlepas jgn harap kita dpt balik hak kita. Untuk para pemimpin PAS, jangan lah sebuk nak carik bini muda ramai2 je, sebuk jual ubat kuat, cubalah benar2 perjuangkan hak Islam.

Yang Ikhlas,