Berita Harian: Mutakhir

Thursday, March 11, 2010

Janganlah PERASAN Dgn Keputusan PRU Yang Lepas.


Pilihanraya Umum mungkin di adakan dlm masa 2 tahun lagi, tapi seperti biasa PAS, PKR dan DAP dah mula berkempen, kah kah kah. Sememangnya mereka ni suka ber PILIHANRAYA. Kalau boleh hari2 nak pilihanraya. Kat mana2 pun ada pilihanraya mereka pasti akan sebuk, pilihanraya di universiti ke, pilihanraya AJK masjid ke, tak kira la apa pun asal nama ada pilihanraya je Pakatan Rakyat akan giler meroyan. Tak tau la bila masa mereka untuk benar2 bekerja untuk rakyat yang mengundi mereka. Kesiannn ...

Pagi ni aku nak cakap sket pasal PRU yang lepas. Mula2 mintak maaf lah, ini pendapat aku. Pada aku sebenarnya tiada "TSUNAMI" pun pada PRU yang lepas. Aku mintak sangat la agar PR tak perasan lebih2. Pada PRU yang lepas, aku meletakkan kebangkitan PR ialah kerana KESILAPAN DAN KELEMAHAN PAK LAH dalam memimpin UMNO, BN dan Negara. Di burukkan lagi dengan pertelingkahan antara Pak Lah dan Tun Mahathir. Dan kesilapan Pak Lah paling besar pada aku ialah bila Pak Lah "melepas" Anwar Ibrahim dan pada aku tindakan tu ada kaitan dengan pertelingkahannya dgn Tun Mahathir.

Pada PRU yang lepas, aku rasa kalau PR letak budak lepasan SPM yang tak reti apa2 pun pasti mereka akan menang. Rakyat pada masa itu mengundi dengan PROTES. Ramai ahli2 UMNO yang tidak puas hati dgn pemimpin atasan telah mengundi parti lawan sebagai tanda protes. Begitu juga dengan MCA dan MIC, tetapi impak paling kuat datang dari ahli2 UMNO. UMNO pada masa itu telah berpecah. Ini sebenarnya faktor bagaimana Pakatan Rakyat boleh menang besar pada PRU lepas.

Tapi setelah Pak Lah "berundur" UMNO semakin bersatu dan dengan kegagalan dan kelam kabut nya gabungan Pakatan Rakyat, aku yakin PRU akan datang kita akan lihat TSUNAMI yang sebenar bila Barisan Nasional kembali mengambil alih Kedah, Selangor dan Penang. Kelantan?? Kelantan kasik je terus kat Nik Aziz. Takder MAKNA nak berhabisan di Kelantan. kah kah kah.

Jadi untuk Pakatan Rakyat, janganlah PERASAN lebih! Korang ingat orang undi korang tu sebab korang bagus ke? Kah kah kah. Kesian... perasannnn.

Yang Ikhlas,