Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, May 4, 2010

Agenda PAS Nak Jatuhkan Kerajaan BN Rupanya! Bukan Aku Kata, Si Bodoh Yang Kata

KUALA LUMPUR, 4 Mei: Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, berkata bukan menjadi agenda PAS untuk menjatuhkan mana-mana pemimpin Umno/BN secara peribadi sebagaimana yang blogger Kickdefella dedah kepada media sejak sebulan yang lalu.

“Untuk jatuhkan seseorang, bukanlah agenda PAS, tapi nak jatuhkan kerajaan (Umno/BN) jelas menjadi agenda PAS dan mana-mana parti dalam Pakatan Rakyat,” jelas beliau pada sidang media di Pejabat Agung PAS hari ini.

Laaaa aku ingat parti paling bangang dalam Malaysia ni iaitu PAS memperjuangkan ISLAM, tapi rupanya agenda atau matlamat PAS ialah nak jatuhkan kerajaan BN. OoOooOOo Aku suka cadangkan PAS tukar je la nama tu, sebab nama parti korang tu byk kelirukan rakyat. Rakyat yang tak berapa bijak menilai ni, tengok ada ISLAM je kene ikut. Kalau agenda PAS yang sebenar bukan memperjuangkan dan memperkasakan ISLAM kenapa nama parti tu perlu ada ISLAM? Letak je la Parti Sibodoh SeMalaysia ke Parti Macam Bagus ke Parti Biol Tak Sudah ke. Ada banyak nama lain korang boleh pakai selain dari nama yang byk mengelirukan rakyat.

Jom lihat apa agenda Barisan Nasional, agenda BN hanyalah kemakmuran negara dan kemakmuran rakyat. Negara makmur, rakyat makmur, agama akan turut makmur dan kita semua akan hdup aman damai, insyaallah. Aku jadi hairan kenapa masih ada rakyat nak menyokong sdebuah parti yang perjuangannya ialah untuk menjatuhkan parti yang memerintah. Hmmm tah la. Fikirlah sendiri, sikap PAS ini sama macam yang aku pernah cakap berkaitan sikap sebahagian peniaga makan Melayu, bukan dia nak sedapkan makanan dia ke, turunkan harga makanan dia ke, tapi dia nak kasik tutup orang lain yang jual makanan supaya orang takde pilihan lain kene beli kat dia gak! KOLOT!

Yang Ikhlas,