Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, December 21, 2010

Angan-Angan Pakatan Rakyat Ke Putrajaya Makin Menggila!

Wahhhh, angan2 para pemimpin Pakatan Rakyat untuk ke Putrajaya makin menggila. Si CINA DAP dahmula angan2 nak adakan konvensyen PR di Putrajaya. kah kah kah. Mat Jenin beragan2 atas pokok kelapa ... GEDEBUK!! Jatuh patah tengkok ... kojolllll. Bukan ke PR nak JUAL Putrajaya tu, kata membazir, nak jual apa lagi kalau memerintah? Petronas Tower? Highway? Yaaaa memang betul, kalau Pakatan Rakyat memerintah, bukan itu sahaja yang mereka jual malah NEGARA KITA AKAN DI JUAL!

Jadi bak kata Hj Hadi, sebelum korang nak pasang angan2 untuk memerintah negara tercinta ni, korang tunjukkan lah dulu kepimpinan yang baik. Bukan cam sekarang, kepimpinan yang macam BERUK! Ceramah korang penuh dengan maki hamun dan menghina serta mengaibkan org, inikah pemimpin yang rakyat mahu? Percakapan korang penuh dengan penipuan dan fitnah, inikah korang ingat rakyat mahu? Korang berpolitik sepanjang masa bila korang buat kerja untuk rakyat? inikah yang rakyat mahu? Korang suka membuat kacau bilau, demo sana sini menyusahkan orang ramai, inikah yang rakyat mahu?

Sudah2 lah pasang angan2 nak memimpin negara, betulkan sikap tu, profesional sikit. Ini macam BERUK! Dalam dewan negeri menjerit2, melompat2 cam MONYET, dalam Parlimen pun melompat2 macam MONYET, memang PARA PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT TARAK KELAS!!! Macam badut sekadar menghiburkan org ramai. Kita memang suka tgk bende2 ni, tergelak2, tu sebab hit video perangai BERUK mereka di youtube tinggi. Dah memang kita suka lihat gelagat MONYET, tapi korang lupa bila kami tengok bende2 tu, kami ketawa dan dalam fikiran kami satu persoalan je ... INI KAH PEMIMPIN YANG KAMI MAHU UNTUK MEMIMPIN NEGARA? Sendiri mau ingat.

Yang Ikhlas,