Berita Harian: Mutakhir

Friday, January 14, 2011

Debat Dengan Anwar Macam Kita Bercakap Dengan BERUK! Apa Faedah?

Memang benar bagai di kata PM kita, berdebat dengan ANWAR IBRAHIM tiada mendatangkan faedah. Apa guna nak berdebat dengan dia, debat ni hanya akan buat rakyat kompius. Biarlah kami fikir sendiri. Masing2 dah kasik komen tentang "Program 100 Hari" Pakatan Rakyat. Kami bukan bodoh. Memang seronok kalau debat tu jadi, sebab sifat manusia suka tengok orang bertekak. Apa faedahnya? Kami rakyat ni bukan bodah, kami boleh lihat sapa yang berjanji beria2 tapi tak di tunaikan. Ni dah nak PRU13 muncul lagi pulak satu lagi senarai janji2 Pakatan Rakyat. Kalau dulu "Negara Berkebajikan" sekarang "Program 100 Hari" Pada aku sepatutnya nama tu tukar jadi Program 100 Tahun Pakatan Rakyat" Dengan janji2 yang di buat, tak payah bijak pandai, kami di kampung2 ni pun tau, bankrap la negara kalau di buat.

Pakatan Rakyat ni tak habis2 membuat andaian. Kita boleh buat plan untuk berjaya di sekeping kertas, tapi hakikatnya belum tentu. Anwar kaki liwat kata rasuah di negara kita membabitkan berpuluh billion setahun. Tapi macam mana nak di buktikan? Boleh main tuduh je ke? Berapa billion Anwar boleh buktikan Najib ambik rasuah? Boleh dia buktikan? Kalau di tanya, mesti kaki liwat ni kata "BOLEH! SAYA ANDA BUKTI!" tapi hakikatnya dia hanya membuat andaian yang bercampur dengan perasaan dendam dan hasat dengki beliau.

Lihat sahaja la negeri di bawah Pakatan Rakyat, apa yang mereka buat? Janji PRU12 dah di tunaikan? Saya harap Anwar tampil memberi ulasan kenapa mereka gagal menunaikan janji2 PRU12 mereka. Mereka terang2 menipu rakyat, tapi kesian, masih ada rakyat yang mahu di tipu berulang2 kali. Percayalah, negara kita akan lingkup jika Pakatan Rakyat memerintah.

Last sekali tahniah kepada D.S. Najib kerana tidak melayan gila meroyan Anwar Ibrahim @ orang tua kaki liwat ini dan cara D.S. Najib menerima segala pujian dan kutukan semasa sidang #tanyanajib di laman Twitter tempoh hari. Begitu gentlemen PM kita ni! Aku TABIK!

Bila agaknya Anwar nak buat sidang #tanyakakiliwat, N.ajis pulak #tanyanajis dan Lim Kit Siang #tanyakomunismalaya? Ada berani ka?

Yang Ikhlas,