Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, January 18, 2011

Kenapa PANEH MIANG Begitu Anti Dengan Rosmah?

Aku baru balik kerja luar ni, duk tgk2 blog kawan2 tetiba terbaca lak blog si PANEH MIANG yang aku amat hormat kerana penulisannya yang bernas dan tajam. Tapi kali ni tgk tajuk gempar dan amat KURANG SOPAN! "Suruh Rosmah diam sehingga selesai PRU-13 boleh ka Najib?" Korang boleh masuk situ baca sendiri. Dalam artikel di tulis tu PANEH kata Rosmeh macam2. Dan tukang2 komen pun mengutuk macam2. Dan bila PANEH kata rakyat perati apa yang berlaku ni, aku tertanya lak, rakyat mana yang di maksudkan? Aku ni rakyat gak, bukan ada kepentingan apa2 dari UMNO atau BN, tapi aku tak nampak pulak apa yang korang duk bising2 nih. Apa salah Rosmah yang korang bising2 ni? Samapi kata kadok la tanduk la perasan la macam2.

Aku bukan nak jilat BUNTOT sapa2, apa aku dapat pun kalau jilat buntot derang, aku ni menulis secara peribadi je. Korang nak seorang isteri PM yang duk diam kat umah? Dan mengekor Najib kesana-sini dan duk diam tak payah cakap apa2? Apa punya bangang la korang ni. Dia FIRST LADY, WANITA PERTAMA, korang nak suruh duk diam2? Memang BODOH tul. Dia ada peranan dia, Najib ada peranan Najib. Bab pakai tudung tu jangan la bising2 itu hak dia dan itu antara dia dan ALLAH. Korang yang banyak bunyik ni sembahyang tu cukup ke? Sembahyang tu khusyuk ke?

Jadi pada aku PANEH MIANG amat keterlaluan dalam artikel nya. Beradap dan beradat lah. Kalau nak tegur ada cara dan adat dan juga adap. Lebih2 lagi nak tegur orang yang ko perjuangkan (Najib, UMNO & BN). Kalau betul pun kau memperjuangkan NAJIB, adakah itu memberi ko lesen untuk MENGHENTAM dia ikut suka mak bapak ko?

PANEH MIANG HARUS BERTAUBAT!

Yang Ikhlas,