Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, January 18, 2011

Wahai PAS, Tolong Lah Jangan Menggunakan Masjid & Surau Untuk Berpolitik

Agak memualkan bila PAS selalu megambil kesempatan dalan majlis2 ilmu di Masjid2 dan Surau2. Terutama di Ipoh ni, banyak kawan2 aku cerita hal ni. Kalau buat kuliah ke apa ke, dah jadi macam kempen pilihanraya. Mengutuk kerajaan, menghina individu, mengaibkan individu, menabur cerita2 yang tak tahu mana sumbernya. Apa la buat camtu. Kita ni sesama Islam, jangan lah di campur aduk kan ISLAM dengan agenda politik korang tuh. Korang nak bercerita hal politik? Sila kan tak salah, tapi biarlah kene pada tempatnya. Yang korang cakap tu bukan semua nya betul, kalau yg tak betul tu kan ke fitnah? Apa pulak hukum fitnah?

Beretika lah sedikit. Jangan berselindung di dalam serban korang tu. Di dalam masjid korang membuat perkara2 dakyah sebegitu. Membuat kotor! Dan perbuatan korang tu menyebabkan orang tak selesa untuk ke masjid @ surau. Adakah kerana korang konon nya arif dalam hukum ISLAM menjadikan korang juga arif dalam politik? Adakah memilih PAS itu sama dengan memilih ISLAM? PAS itu ISLAM? Jangan la buat lawak. PAS sendiri sekarang menjadi lembu dan hamba kepada DAP dan PKR. Korang kenal DAP dan PKR? Mereka pejuang ISLAM?

Sudah2 lah tu. Sedarlah apa yang korang buat tu menjadikan rakyat MUAK dan LOYA. Dan perbuatan korang sebenar nya memastikan yang Barisan Nasional akan kembali memerintah negeri2 di bawah PR sekarang. Kita lihat lah nanti solat hajat siapa yang di restukan. Ingat PAS je ka tau buat solat hajat? Jom kita lihat.

Yang Ikhlas,