Berita Harian: Mutakhir

Monday, January 3, 2011

Kenapa SELANGOR Takut Dengan Khusrin?

Aku jadi hairan kenapa agaknya kerajaan Selangor di bawah Menteri Besar, KHALID GAGAP BODOH JAMBUL BESAR amat takutkan SUK baru, Datuk Mohamad Khusrin Munawi yang di lantik oleh Baginda Sultan Selangor? Sampai PAS kata itu merupakan cubaan rampasan kuasa! Adoi!! Bolehkan dengan hanya seorang SUK, sebuah kerajaan yang kononya menjalankan sistem kerajaan berkebajikan boleh tumbang? Jika lah benar kejaraan Selangor sekarang sebuah kerajaan kebajikan, jangan risau rakyat akan terus sokong anda walau sapa pun duduk kat SUK tu. Kenapa perlu takut?

Takkan lah SUK baru ni nak halang perlaksanaan projek2 kerajaan Selangor dengan membuta tuli, kecualilah jika korang ada sesuatu yang nak di sorokkan! Kerajaan Selangor takkan takut jika mereka telus dalam melaksanakan amanah rakyat. Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor sekarang takut sebab mereka banyak melakukan penyelewengan duit kerajaan negeri. Jadi jika diletakkan seorang SUK yang amanah dan tidak berpihak kepada mereka, mereka takut TEMBELANG mereka akan pecah! Itu je sebenarnya yang menyebabkan mereka membesar2 kan isu perlantikan SUK ni.

Cuba korang fikir betul2, jika lah mereka takde apa nak buat salah, kenapa takut? Takkan SUK baru ni nak stop projek2 yang benar2 bertujuan membantu rakyat? Takkan jika MB nak peruntukan untuk membina jalan di kampung2 misalnya, SUK akan halang? Jika SUK bertindak begitu, buat la laporan kepada pihak Baginda Sultan. Kenapa risau sangat sampai tak tido malam ni?

Nak lagi contoh? Kalau kita naik motosikal dengan bertopi keledar, ada lesen, ada cukai jalan yang sah, apa pasai mahu lari dari sekatan jalan oleh pihak Polis? Sendiri mau ingat lah bai!

Anywayz, untuk SUK baru Selangor, selamat bertugas dan bertugas lah dengan ikhlas demi kepentingan rakyat. Semoga dalam keadakan sehat selalu. Aminnnn.

Yang Ikhlas,