Berita Harian: Mutakhir

Monday, January 17, 2011

Tolong Jangan Jadi Gunting Dalam Lipatan

Aku nak ingatkan pada semua kakitangan kerajaan, tolong jangan jadi gunting dalam lipatan. Tak kira la GURU ke, kerani ke, anda seorang kakitangan kerajaan, dan buat masa ini kerajaan yang di maksudkan ialah Barisan Nasional. Anda seharusnya setia bersama kerajaan bukan makan gaji dengan kerajaan dalam masa sama korang hentam kerajaan! Tempat cari makan korang nak buat taik pehal?

Tengok laki wakil PAS di Tenang nih, wah dah pandai nak mengugut2 kerajaan bila dengar berita dia akan di tukarkan. Aku rasa bukan patut di tukarkan, mereka2 dari spesis BERUK camni seharusnya di buang kerja je. Soal nak pangkah bila pilihanraya itu lain, tapi bila dah terang2 korang menyokong pembangkang, korang WAJIB BELAH! Takder prinsip punyer manusia. Duit korang nak kebas! Bonnus kalau dapat korang kebas! Naik gaji ke elaun ke korang balun, lepas tu korang bantai boss korang! Mana korang belaja cara camni? Tu pasal aku panggil korang SPESIS BERUK! Inilah manusia yang tak reti di untung. Aku suka cadangkan pada kerajaan, sesiapa yang didapati menyokong secara terbuka pihak pembangkang, mereka WAJIB di buang kerja! Jangan simpan BERUK2 nih! Bakal mengundang padah! Mereka2 ni akan menghasut rakan2 sekerja, anak2 murid dan sesiapa sahaja yang mereka mampu. Itu dah jadi cara mereka.

Sekali lagi aku harap para penjawat awam, tolonglah, berhenti kerja atau BERHENTI JADI GUNTING DALAM LIPATAN!

Yang Ikhlas,