Berita Harian: Mutakhir

Sunday, February 6, 2011

Nik Aziz nak berdialog dengan Majlis Fatwa Pulak.

Bagi beliau, tindakan yang diambil oleh Tuan Guru Nik Aziz menepati dengan sejarah peradaban Islam untuk mencari kebenaran.

"PAS yakin dengan kemampuan Mursyidul Am dari segi keilmuan dan amalan yang memang telah teruji dan terbukti.

"Sebenarnya tindakan Tuan Guru Nik Aziz merupakan ulangan yang berkali-kali diajak oleh pemimpin PAS bagi menyelesaikan kemelut yang ada di negara ini dengan cara ilmiah," tambah Idris. - Harakah

Kah kah kah, besar tul nafsu N.ajis ni rupanyer. Tindakan N.ajis ni sebenarnya tindakan orang riak, yang nak menunjuk2. Mari kita ambil satu contoh. N.ajis mempertahankan tindakan nya memaki hamun orang lain dengan alasan dalam Quran, ALLAH juga memaki orang. Aku bukan pakar atau alim ulama, tapi kalau tanyer budak-budak pun mereka tahu, memaki orang tu tak baik.

N.ajis ni seorang yang telah menyalahgunakan kelebihan yang di kurnia kan kepada nya. Dia paham Quran tapi dia gunakan ayat2 suci dan memutarbelitkan nya untuk kepentingan diri nya sendiri.

Siapa N.ajis ni nak cabar2 majlis fatwa? Apa tujuan sebenar N.ajis? Apa faedah yang boleh kita dapat dengan "dialog" yang N.ajis cadangkan ni?

Semua ini politik busuk PAS je. PAS seperti biasa la, bila ANWAR IBRAHIM start main "gendang debat", mereka pun menggeletek la menari tarian debat. Bukan rakyat ni bangang macam pengikut tegar PR. Kami boleh fikir dan nampak apa yang kamu buat.

Untuk PAS, hentikan lah bermain dengan AGAMA. Janganlah gunakan AGAMA untuk kepentingan diri kamu sendiri. Memang kita perlu merujuk kepada Quran dalam apa jua yang yang kita lakukan, tapi adakah boleh kita mempermainkan dan menggadai maruah AGAMA dan BAGSA semata2 untuk kepentingan politik korang?

Aku memang setuju dengan ayat pada stiker kereta "SOKONG ISLAM ANDA SELAMAT" tapi ingat sepatutnya ada satu lagi stiker "SOKONG PAS ISLAM TERGADAI"

Yang Ikhlas,