Berita Harian: Mutakhir

Tuesday, March 29, 2011

Ada Penduduk Malaysia Yang Makan Dari TONG SAPAH!!!

Aik! Ni yg terkejut aku ni, di negara kita yg indah dan maju ni ada org makan dari TONG SAMPAH! Kat IPOH lak tu! Haiyoooo! Ini sah sah org ni tak betul ni. Tolonglah di negara kita ni, kalau korang malas bodoh pun, pegi kedai makan mintak kat tokei tu elok2 nak makan sebab takder duit pun korang leh dapat.

Bukan aku cakap je, dah byk kali aku jumpa. Yg muda2, segak2, pergi kat kedai makan mintak makan, macam2 alasan la dia kasik, last2 dapat jugak. Tu tak masuk yg kurang 1 punya org, lagi senang dpt makan. Tokei2 kedai makan tu sendiri kasik makan. Tak bankrap pun kalau kasik nasik dan lauk sikit kat derang tu.

Aku pernah tgk kat YOUTUBE kisah orang susah di Filipina makan dari sisa2 restoran, ini bukan org gila, ini org waras, tapi kita di negara ni takkan jadi camtu. Malaysia amat mewah sehingga ada sindiket dari luar negara dtg sini buat bisnes "MINTAK SEDEKAH" dan mereka mewah dapat untung!

Jadinya, penguatkuasa tempatan yg nampak org2 kita yg makan dari sampah tu tolong la ambik dan hantar ke pusat2 kebajikan yg berkenaan. Bukan menghina tapi perkara ni tak patut berlaku lebih2 lagi di negara kita.

Yang Ikhlas,