Berita Harian: Mutakhir

Saturday, May 14, 2011

Isnin Keputusan Samada Anwar Di Bebas atau Di Minta Bela Diri?


Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengetahui nasibnya Isnin ini dalam perbicaraan di mana beliau dituduh meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan, tiga tahun lepas.

Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah dijangka memberikan keputusan pada akhir kes pendakwaan sama ada Anwar akan diminta membela diri atau dibebaskan.

"Saya tidak berminat untuk membuat spekulasi mengenai keputusan itu dan berharap mahkamah akan mengambil pertimbangan pada sesetengah kekurangan dalam kes pendakwaan," kata Karpal. - Malaysiakini

----------------------------------------------

Persoalan nya sekarang adakah pernah juak2 Pakatan Rakyat ni menerima keputusan mahkamah jika keputusan itu tidak menyebelahi mereka? Seperti satu komen dalam artikel tersebut, fanatik PR yang bergelar WAN DON atau lebih baik di panggil WAN DOL berkata "Diharapkan Mahkamah akan berlaku adil dan membebaskan DSAI."

Pada biol2 PR ni, mahkamah hanya adil jika keputusan menyebelahi mereka je. Jadi jangan cakap pasal demokrasi la, adil kepala bapak korang. Mana korang belajar cara BODOH nak mampos ni? Kalau keputusan menyebelahi Anwar korang kata adil, kalau Anwar di panggil untuk bela diri korang kata tak adil. Ini nama jelas menunjukkan yang para penyokong Pakatan Rakyat ni sebenar nya BODOH SOMBONG.

Mereka konon nya mahukan keadilan, tetapi mereka sendiri tak paham apa itu keadilan. Yang mereka tahu kalau tak iut mereka semua salah. Ini nama nya politik BODOH. Aku pulak doakan agar keputusan menyebelahi kepada yang benar. Allah maha mengetahui. Aminnnnn.

Yang Ikhlas,