Berita Harian: Mutakhir

Monday, June 27, 2011

Khalid Gagap Nak Kurangkan Margin Keuntungan Kontraktor Projek Negeri


Kerajaan Selangor mahu mengurangkan margin keuntungan kontraktor bagi projek-projek infrastruktur kerajaan negeri - daripada 30 peratus kepada hanya 7 peratus - untuk menghapuskan golongan penghisap keuntungan atas angin. - Malaysiakini
---------------------------------------

Kah kah kah
Kah kah kah
Kah kah kah

Aku gelak dulu sebab cerita Khalid Gagap nak tunjuk baik ni sebenar nya menunjukkan KEBODOHAN seorang Menteri Besar Pakatan Rakyat. Kalau ikut cakap Khalid Gagap ni, makna nya kontraktor2 di Selangor sekarang yang mana mendapat margin (UNTUNG KASAR) sebanyak 30% akan di kurang ke 7%. Kalau dulu projek 50 ribu margin = RM15,000, sekarang projek 50 ribu mereka hanya dapat RM3,500!

Hebat sungguh! Adakah Khalid ingat margin 30% itu merupakan untung bersih sesebuah projek? Kalau sekarang margin 30% pun, setelah tolak belian brg, gaji dan lain2 mungkin ada untung bersih 15% - 20%. Itu tak tolak income tax hujung tahun lagi, tak tolak nanti kerajaan negeri mintak derma itu ini.

Nampak betul setelah di nasihatkan oleh penasihat RM1 Anwar Ibrahim, Khalid juga turut jadi BODOH NAK MAMPOS! Gelak lagi sikit ...

Kah kah kah
Kah kah kah
Kah kah kah

Ada kah lagi kontraktor yang mahu berurusan dengan Kerajaan Negeri Selangor selepas ini? 7% margin oooooo! Cara ini nanti akan menyebabkan kualiti kerja kontraktor di Selangor juga akan menurun, dan hasilnya nanti dewan runtuh, jambatan roboh, jalanraya pecah, papan tanda berkurap dan lain2. Kita lihat je la nanti apa hasil KERJA BODOH Khalid Gagap ni. Nak tunjuk baik kunun, tapi BODOH!

Yang Ikhlas,