Berita Harian: Mutakhir

Thursday, May 17, 2012

KJ Bantah Bersenam Buntot Depan Rumah Ambiga




 
 Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar menyuarakan perasaan tidak senang terhadap "protes punggung" depan rumah Pengerusi Bersama BERSIH S Ambiga kelmarin kerana masih terdapat kaedah lain untuk meluahkan perbezaan pendapat.

Sebagai contoh, katanya, beliau sendiri sudah berdebat dengan Ambiga berhubung isu berkaitan pilihan raya dan tidak perlu berkumpul membantah depan rumah bekas presiden Majlis Peguam itu.

Khairy bimbang ia merebak menjadi balas membalas tidak berpenghujung dan menjadi bahan ketawa di seluruh dunia.

"Jika tidak, perkara ini tak akan habis. Jual burger depan rumah Ambiga satu hari, jual tose depan rumah IGP (ketua polis negara) beberapa hari kemudiannya.

"Mungkin jual kuetiau depan Seri Perdana (kediaman perdana menteri) minggu berikutnya.

"Perkara ini tidak masuk akal dan kita akan menjadi bahan ketawa dunia... Harap kita semua lebih matang dalam berpolitik," katanya dalam sidang media selepas melancarkan Auto Forum 2012 di Kuala Lumpur hari ini. - Malaysiakini Sampah

Aku faham apa yg di maksudkan oleh KJ ni, dia mahu kita bertindak lebih matang dan standard dari Pakatan Rakyat. Dia takkan kita jadi macam Pakatan Rakyat. In one way memang aku setuju la apa yg di sarankan oleh KJ ni. Memang bagus saranan itu.

Tapi KJ juga harus paham perasaan BEKAS-BEKAS TENTERA tersebut. KJ harus paham perasaan PENIAGA-PENIAGA yg jual burger depan rumah AMBIGA LAKNATTULLAH tu. 

Peniaga2 yg meniaga di sekitar tempat RUSUHAN 28 April tempoh hari kehilangan rezeki pada hari tu. Ada yg barang2 mereka rosak. Kenderaan2 mereka rosak. Tempat meniaga mereka jadi macam tempat pembuangan SAMPAH! KJ harus ingat ada peniaga2 tu kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Kemana mereka nak claim kerugian mereka? AMBIGA taknak bayar. Pakatan Rakyat kalau setakat TOL 35 kereta yg mereka benarkan melalui TOL tanpa perlu bayar tu boleh la derang bayarkan. Berapa sen sgt! Kerugian peniaga2 ni sapa nak tanggung?

PESARA2 TENTERA ni pulak, KJ harus paham bagaimana SAKIT NYA HATI MEREKA bila semua anggota2 TENTERA, FRU dan POLIS DI MAKI HAMUN, DI CACI, DI HINA di gelar dgn pelbagai kata2 JIJIK! Sedangkan mereka ini lah yang MENGGADAI NYAWA untuk memastikan orang2 seperti AMBIGA ni dapat TIDOR LENA! Begitukah cara rakyat menghargai jasa2 anggota TENTERA dan POLIS? Memang mudah kita bercakap jika kita tak merasainya. Kalau kita sendiri rasa, baru kita berakal.

Adakah AMBIGA dan perusuh2 tu ingat anggota2 keselamatan kita ni TAKDE PERASAAN? KJ juga harus fikir tentang itu. Kita manusia. Di maki hamun dengan gelaran BODOH, ANJING dan BABI secara depan2 ... bukan sahaja oleh MELAYU bahkan bangsa CINA dan INDIA berani memaki hamun anggota2 yg 90% terdiri dari org MELAYU! Sendiri mau ingat la KJ.

KJ jgn ingat budak2 Pakatan Rakyat ni akan termakan dgn perwatakan baik macam itu. Budak2 Pakatan Rakyat ni ialah B.A.B.I. lihat sahaja komen2 mereka membalas statement kamu tu KJ.