Berita Harian: Mutakhir

Monday, May 7, 2012

Perusuh Bersih3.0 Hanya Layak Bercakap Tentang MONKEY RIGHTS bukan HUMAN RIGHTS!

Kalau perangai macam BERUK @ MONYET jangan lah nak bercakap tentang HUMAN RIGHTS. HUMAN RIGHTS hanya layak untuk MANUSIA sahaja. Kalau lu orang berperangai macam MANUSIA tempoh hari, dan POLIS bertindak ganas, baru lu orang boleh sembang tentang HUMAN RIGHTS. PAHAM KA? Kamu semua bertindak macam MONYET merusuh, merosakkan harta benda, memukul org sesuka hati, memaki hamun orang, memanggil polis sebagai ANJING dan BABI, mencarut kepada pegawai2 polis ... itu semua ialah CARA MONYET yg tiada ADAT DAN ADAP! So jgn nak sembang pasal HUMAN RIGHTS la, korang tak berhak!


Layakkah mereka2 ini bercakap tentang HAK ASASI MANUSIA ( HUMAN RIGHTS )? Mereka berkelakuan macam MONYET dan tiada hati perut adakah mereka berhak bercakap tentang HUMAN RIGHTS? Pada aku dan majoriti rakyat Malaysia aku yakin kita semua tak setuju dan berasa GELI bila mereka2 yg merusuh tempoh hari yang bertujuan mengguligkan kerajaan bercakap tetag HUMAN RIGHTS! Mereka semua hanya layak bercakap tentang MONKEY RIGHTS! Itu lebih sesuai.

Rakyat tahu, agenda sebenar BERSIH3.0 ialah CUBAAN MENGGULINGKAN KERAJAAN BN yang di lantik secara SAH oleh RAKYAT! Ramai peserta rusuhan ini berkata sepatutnya pihak kerajaan duduk berbincang dgn mereka dan mendengar cadangan mereka. Bukankah kerajaan telah pun buat begitu. Setelah tindakan di ambil seperti penggunaan dakwat, pembersihan nama pengundi dan hal2 berkaitan undi pos masih tak cukup ke? AMBIGA sendiri berkata telah menutup sebarang perbincangan dengan SPR. JAdi peserta BERSIH mesti bertanya kepada AMBIGA apa sebenarnya motif perhimpunan tersebut? AMBIGA ialah B.A.B.I. semua org tahu itu, jadi BERSIH perlu mencari penganti AMBIGA yg betul2 tidak di pengaruhi oleh Anwar Ibrahim @ Pakatan Rakyat. Untuk anda semua ... nasihat saya ialah JANGAN JADI B.A.B.I. !!

(B.A.B.I. = Barua Anwar Bin Ibrahim)