Berita Harian: Mutakhir

Monday, April 22, 2013

TERBAEK: 70 Ahli DAP Beruas Keluar Parti.


PANTAI REMIS 21 April - Seramai 70 anggota DAP di sini mengumumkan keluar parti dan berikrar memberi sokongan penuh kepada semua calon Barisan Nasional (BN) di Parlimen Beruas bersama 2 wakil Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Baharu dan Pantai Remis pada Pilihan Raya Umum ke 13.


Timbalan Ketua DAP cawangan Changkat Kruing, G K Haridas berkata, tindakan protes melibatkan 50 anggota DAP cawangan Changkat Kruing dan 20 anggota dari Taman Bintang itu akibat rasa kecewa terhadap kepimpinan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham yang menindas masyarakat di kawasan beliau.

"Kami berjanji akan memberi sokongan padu kepada calon BN yang sentiasa menjaga nasib orang India di kawasan Parlimen Beruas.


"Kami juga berjanji akan menentukan mimpi Pakatan Rakyat ke Putrajaya tidak menjadi kenyataan. Kami sokong penuh pimpinan (Perdana Menteri) Datuk Seri Najib Razak dan (Menteri Besar Perak) Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir daripada kerajaan BN," katanya kepada pemberita pada sidang media di sini hari ini.

BACA LAGI DARI SUMBER