Berita Harian: Mutakhir

Thursday, May 2, 2013

Harap Baca ... Pendek Je Karangan Ni.


Wahai kawan2 ... UNDI bukan perkara main2. UNDI akan menetukan nasib ... bukan nasib kita sahaja, tetapi nasib anak dan cucu kita. Aku nak tanya korang ... ada kah selain ALLAH yg sempurna? Apa apa sahaja ... ada? Tentu jawab nya tiada kan. Kalau korang leh terima fakta itu, maka itu bermakna korang masih boleh berfikir dengan akal yg waras. Kita undi PARTI bukan CALON. Ingat fakta itu jugak k.

Sekarang aku nak tanya ... adakah BARISAN NASIONAL itu sempurna? Sudah tentu TAK! Sapa yg kata YA maka dia ialah orang BAHALOL! Kan dah jawab tadi, tiada yg sempurna kecuali ALLAH. Ok ... sekarang mari kita lihat. Islam mengajar kita untuk memilih @ undi. Macam mana nak pilih? Katakan lah kita perlu pilih antara dua parti. Senario nya parti pertama calon nya ialah orang ISLAM yang kita tahu baik tingkah laku nya. Tetapi ketua nya atau ketua PARTI yg dia wakili itu merupakan seorang yg kita tahu memang MUNAFIK! Ketua nya seorang PELIWAT, ketua nya seorang yang MELANGGAN PELACOR, ketuanya suka kan BINI ORANG! Dan kita tahu ketuanya sering menipu dan memperdayakan kan rakyat. Bukan sahaja rakyat tapi rakan2 nya sendiri dia tipu. Ketua nya itu juga suka membuat kekecohan atau rusuhan dan suka kan huru hara demi mencapai matlamatnya.

Ok, sekarang calon parti kedua tu seorang kafir yang baik tingkah laku nya. Dan ketua parti nya ialah seorang ISLAM yang berakhlak baik dan telah terbukti dapat membangunkan negara ini dengan aman dan baik. Walau pun calon itu kafir, tetapi semua keputusan2 atau agenda2 parti di tetapkan oleh ketua tadi iaitu seorang ISLAM yg juga baik tingkah laku nya. Dalam sebuah parti yg besar sudah tentu la byk kerenah2 dan salah laku yg terjadi di kalangan ahli2. Tapi kita perlu ingat ...  TIADA APA YG SEMPURNA!

Rasuah berlaku di mana2. Selagi manusia ada nafsu dan kemahuan, pasti terjadi rasuah. Di Kelantan takde rasuah? Kedah takde rasuah? Penang takde rasuah? Selangor takde rasuah? Malah seluruh negara ada rasuah. Takkan nak salahkan kerajaan. Ini semua sebab salah manusia itu sendiri yg tamak dan mahu kesenangan cara mudah.


Sekarang anda perlu fikir ... siapa yg anda nak UNDI. Adakah kerana calon itu BERSERBAN BESAR dan ber jubah sana sini. Adakah dia boleh mengubah prinsip parti nya sedangkan ketua nya seorang yg kelam kabut dan penuh dengan masalah?