Berita Harian: Mutakhir

Thursday, May 2, 2013

Isu Dakwat Kekal : Pegawai Tentera Kecam Tian Chua.


KUALA LUMPUR 1 Mei - Seorang pegawai tentera menafikan dakwaan Pakatan Rakyat yang mengaitkannya dengan tuduhan dakwat kekal pada jarinya hilang selepas mengundi awal semalam.
    
Mejar Azmee Buang, 41, dari Unit Komunikasi dan Elektronik Tentera Darat, Kem Perdana Sungai Besi, berkata dakwat yang dicalit dijarinya masih kekal hingga hari ini.
"Saya nafikan yang saya adalah anggota tentera yang mendakwa dakwat kekal yang dicalit ke jari saya oleh pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) semalam, hilang.
    
"Saya akan mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang telah mencemar namanya jika mereka tidak mengambil tindakan membuat pembetulan atas dakwaan tersebut," katanya kepada Bernama ketika ditemui di Wisma Kementerian Pertahanan di sini hari ini bersama beberapa anggota tentera untuk memberi penjelasan mengenai isu tersebut.
    

Bagaimanapun, beliau tidak menafikan merupakan individu yang menaiki sebuah kereta berwarna merah sambil menunjuk jarinya yang dicalit dakwat, yang dimuat naik dalam laman sosial Facebook semalam oleh pihak yang tidak dikenali.

SUMBER

p/s: Kalau tak buat FITNAH DAN PENIPUAN bukan PAKATAN RAKYAT nama nya!